losties.blogg.se

Mitt liv, min dotter, mina hundar, mina projekt,

Att lyckas och inte att Lyckas

Publicerad 2021-04-02 10:47:15 i Allmänt,

Mina tankar idag känns så här att lyckas eller inte lyckas?
Hur lyckas man?
 
Vi alla kan väl vara med på om man inte försöker så lyckas man aldrig. Eller hur det låter ju rätt logiskt? 
Men vad gör dem som lyckas som man själv inte gör?
* dem anstränger sig lite mera
* ger inte upp
* försöker igen och försöker igen fast man misslyckats ett fler tal gånger.
* har annorlunda erfarenhet
* andra kontakter
* lättare att lära sig
* bättre ideer.
 
Ibland känns det som det finns en evighet med listor som man kan lägga till här. Men om man vrider tankarna lite på dem som inte lyckas så bra.
* Om man man skulle anstänga sig mycket mera hade resultatet blivit lite bättre? En aning bättre hade det väl blivit.
* Om man inte ger upp, kommer man lyckas då? Ja efter en längre tid, med nya ideer kanske och lite mer stöttning än vad man hade fått i vanliga fall.
* Visst är det orättvisst att visa lär sig en del saker snabbare MEN kan man vrida tanken att säga att dem som kämpar lite mera, får engerera sig lite mera , att vrida hela sitt sätt att tänka på alla små punkter. Kan det göra en till en starkare person?
Med störst sannolikhet är att man växer sig enormt mycket starkare som en person för man haft en svårare väg , för den självkänslan när man väl har lyckats men det tog den dubbla tiden, den dubbla engemanget och allt där till.
 
Det jag vill säga , Sluta aldrig kämpa för en dröm? för ett mål? för en ide. för en tanke
 
HA en bra dag allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela